2012年12月8日 星期六

CARA TOPUP GUNA SMS

NO. SEVER/GATEWAY

Sebelum anda melakukan sebarang transaksi, sila pastikan bahawa anda telah
mengaktifkan nombor gateway (mengikut rangkaian yg sama seperti no. telefon anda yg
telah didaftarkan) ke dalam senarai 8pax/friends&family/active10 anda.
 
SERVER CELCOM: 0195009877
SERVER MAXIS: 0175803388
SERVER DIGI: 0165903633, 0185772232.

HOW TO SET 1 CENT SMS TO MASTERELOAD GATEWAY NUMBER
(Applicable for prepaid customer only)

To activate the Activ5 service, Hotlink customers need to do the following:
1. Call 1312
2. When prompted with instruction, please

Step 1:Press 1
Step 2:Choose a number between 1 -5 to set the Activ5 numbers. Example, Press 1 to key in your first number
Step 3:Press *
Step 4:Key in 012 or 017 phone number of your choice (Key-in  0175803388)
Step 5:Press * to confirm the 012 or 017 phone number you have key in.
 

 To activate the Friends and Family� service, DiGi customers need to do the following:
1. Call centre IVR at 016-221 1800
2. When prompted with instruction, please

Step 1:Press 2 (Go to Friends and Family� service)
Step 2:Press 1 (To Register New Friends and Family� Number)
Step 3:Key in New Friends and Family� Number (Key-in 0165903633)
Step 4:Press 1 (To Confirm)
 

To activate the 8Pax service, Celcom Xpax Prepaid customers need to do the following:
Step 1:Write Message : 8Pax ON send to 28882
Step 2:Write Message : 8Pax ADD 0195009877 send to 28882


MENYEMAK BAKI AKAUN
Taip BAL
HANTAR KE SEVER
 
Contoh: BAL
kemudian hantar no Gateway seperti di atas
 
CARA TOPUP
No.Pelanggan<.>Masukkan Kod Produk serta Nilai
HANTAR KE GATEWAY

Contoh top-up Celcom RM10:
  0191234567.C10
kemudian hantar no gateway
 
Contoh top-up Maxis RM3:
  0121234567.M3
kemudian hantar no gateway

KOD PRODUK (min. Nilai Reload)(Margin Profits):
C = Celcom  (RM5 ke atas) (3%)
M = Maxis / Hotlink ( RM3 ke atas) (2.5%)
D = Digi (RM5 ke atas) (2%)
U = Umobile (RM5 ke atas) (4%)
T = Tune Talk (RM5 ke atas) (4%)
X = XOX (RM5 ke atas) (4%)
MC = Merchantrade (RM5 ke atas) (4%) 
 

CARA CEK BAKI CELCOM :
*124#

TALIAN KHIDMAT PELANGGAN CELCOM :
1111
 
 
CARA CEK BAKI MAXIS :
*122#

TALIAN KHIDMAT PELANGGAN MAXIS :
122 atau 1300-820-120 
 
 
CARA CEK BAKI DIGI :
*126#

TALIAN KHIDMAT PELANGGAN DIGI :
0162211800
 
 
CARA CEK BAKI U-MOBILE :
1. Taip *118# dan tekan CALL.
2. Apabila MENU U-MOBILE keluar, pilih 'Account Information'.
3. Kemudian pilih 'Credit Balance'. Baki anda akan diberitahu.

CARA TOPUP SOFTPIN :
*138*14 Digit Pin No# tekan CALL atau SEND

TALIAN KHIDMAT PELANGGAN U-MOBILE :
1318 atau 018 388 1318  
 
 
CARA CEK BAKI XOX :
1. Taip BAL dan hantar ke 28899
2. Atau Call 1971 dari nombor XOX anda.

CARA TOPUP SOFTPIN XOX :
*122*16 Digit PIN# tekan SEND

TALIAN KHIDMAT PELANGGAN XOX :
1300 888 010
 
 
 

Easy Reload (Flexi), Modal kecil, untung besar!

Adakah anda ingin menjana pendapatan sampingan dengan menyertai bisnes jual topup?
Industri MOBILE telah membawakan satu teknologi yang sangat berkuasa iaitu Sistem Pesanan Ringkas atau SMS. Statistik hasil kajian Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia menunjukkan lebih dari 31,406 juta SMS telah dihantar dalam tempoh suku pertama tahun 2009 .


Kini bilangan pengguna telefon bimbit di Malaysia sudah melebihi 14 juta orang dan 80% darinya merupakan pengguna perkhidmatan prabayar (prepaid). Graf hasil kajian Suruhanjaya Telekomunikasi & Multimedia Malaysia dibawah sudah cukup untuk menjelaskannya.
 
Cellular Mobile - Prepaid and Postpaid Market - Source: MCMC

Anda boleh mulakan perniagaan anda disini, Freeunix .Di , FreeUNIX anda boleh menikmati keuntungan topup tertinggi dengan kadar sama rata untuk semua jenis telco (MAXIS, CELCOM, DIGI, U MOBILE, TUNE TALK, XOX, Merchantrade).

Bagaimana? Anda ingin menjadi agen topup prepaid?
Dengan hanya mendaftarkan satu nombor, anda boleh menjual kesemua prepaid yang syarikat tawarkan, jom lihat kelebihan sebagai agen syarikat.
  • Yuran pendaftaran paling rendah.
  • Pendaftaran hanya sekali seumur hidup.
  • Tidak perlu menyimpan stok kad topup.
  • Bukan sistem MLM atau Multi Level Marketing.
  • Boleh jual semua topup dengan hanya 1 nombor pendaftaran sahaja.
  • Keuntungan yang tinggi.
  • Pendapatan secara ‘real time’, tadak perlu menunggu
  • Perkhidmatan Server terbaik & pantas
  • Perkhidmatan Top Up 24 jam
  • Format sms yang mudah.
  • Tiada syarat tersembunyi.
  • Pendapatan secara real time.
  • Khidmat bantuan dari Careline.
  • Boleh topup pada bila-bila masa.  

  • Ejen- ejen kami kini berada di seluruh Malaysia. Kenapa mereka memilih kami? Kerana kami mampu memberi keuntungan yang anda tidak akan dapati di mana- mana. Sertai kami sekarang dan mulalah bisnes anda tidak kira dimana anda berada..

    Bagaimana server berfungsi?
    1. Pelanggan membeli topup dengan anda.
    2. Anda menghantar pesanan kepada server.
    3. Server akan memproses pesanan anda.
    4. Server akan menghantar topup kepada pelanggan anda.
    5. Server akan menghantar transaksi termasuk baki terkini anda kepada anda.
    SERVER CELCOM: 0195009877
    SERVER MAXIS: 0175803388
    SERVER DIGI: 0165903633, 0185772232.

    Kami menjual kad topup pada harga yang menarik

    Celcom, Maxis, Digi (Kad Boleh dicampur)




    Min. 20 Keping keatas

    Kad RM5 = RM4.95
    Kad RM10 = RM9.80
    Kad RM30 = RM29.40

    Min. 50 Keping keatas
    Kad RM5 = RM4.94
    Kad RM10 = RM9.75
    Kad RM30 = RM29.25

    Min. 200 Keping keatas
    Kad RM5 = RM4.92
    Kad RM10 = RM9.70
    Kad RM30 = RM29.10

    Min. 1000 Keping keatas
    Kad RM5 = RM4.875
    Kad RM10 = RM9.67
    Kad RM30 = RM29.04

    1-Delivery ke kawasan sekitar Lenggong, Lawin, Gerik, Kerunai, Pengkalan Hulu & Baling.
    2-Term COD sekiranya di kawasan
    Lenggong, Lawin, Gerik, Kerunai, Pengkalan Hulu & Baling. 
    3-Harga mengikuti minimum pembelian (kad boleh dicampur)
    Serious buyers only. Hubungi saya Ah Hong 012-4083415 / 012- 5588 466 (9:00 am ~ 5:00 pm, Mon~ Sat)

    4-Kawasan selain atas, cara-cara
       (a) pls call>>banking>>Poslaju
       (b) pls call>>lawat  kedai /  COD kawasan Huli Perak.

    ** Kad Telco lain jual ada. pls call.